השאלה ששאלת מעסיקה נשים רבות בגילך ומבוגרות ממך.
אשיב לך בקצרה (תשובה מפורטת תוכלי למצוא באתר "משיבת נפש").
בתורה קיים איסור: "לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה...". האיסור הזה מבטא חשש מפגיעה בצניעות כתוצאה מטשטוש הגבולות בין גברים לנשים.
מכנסים נחשבו בעבר, במרבית התרבויות, כ"כלי גבר", וכך גם כיום בחברות רבות בהן לבישתם נראית כהתרסה של נשים נגד האיסור. ועל כן רבים הפוסקים האוסרים את לבישתם.
אולם, מאחר שנושא הלבוש ושיוכו לגברים או נשים הוא תלוי תרבות וחברה, קיימת מחלוקת בין פוסקי הלכה ויש מי שפוסקים שכאשר המכנסים נועדו לנשים, אין חשש כזה.
אצטט מילים ספורות מתשובה ארוכה של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בנושא זה:
"כי הנה הלובשות מכנסים להגן מפני הצנה או מפני החמה ואינן מתכוונות להדמות לאנשים, בודאי שיש להן על מה שיסמוכו, מאחר שרבים וכן שלמים הסכימו לדעת הב"ח והט"ז והש"ך שמתירים בזה. וכך נראה לי. ואפילו אם אינן עושות כן להגן מהצנה והחמה, יש לומר שאין בנידון זה משום "לא יהיה כלי גבר על אשה", מכיון שיש הבדל ניכר בין מכנסי גברים למכנסי נשים...וגם עשויות בצורה שונה משל מכנסי גברים...והוא הדין כאן, לאחר שנתפשט הדבר בזמן הזה בלבישת מכנסים לנשים בהרבה מקומות, אין בזה משום "לא יהיה כלי גבר על אשה", כיון שעל כל פנים אינו מיוחד לאנשים דוקא... מדבריו יוצא שאין איסור ללכת במכנסים, כאשר המכנסים עונים לגדרי צניעות, כלומר: ארוכים שאינם הדוקים לגוף. " (שו"ת יביע אומר חלק ו - יורה דעה סימן יד) .
כפי שכתבת בעצמך, בחרת ללכת (גם) בחצאית בצבא, כדי להגדיר את עצמך כשומרת תורה ומצוות בחברה.
לכן, נראה לי, שההסבר שתוכלי לתת להוריך הוא: שאינך משנה את עמדתך ביחס להופעתך הצנועה, ובחירתך ללכת במכנסים צנועים ממשיכה את הקו הזה. אדרבא, את מקפידה להופיע
בציבור כאשה דתיה.
אוסיף, שהכבוד שאת רוחשת להוריך, אשר הניע אותך ללמוד את הנושא ולהסביר להם את הכרעתך, ראוי להערכה.
תבורכי. ובהצלחה בשרות הצבאי.