שירות צבאי | מש"קית הוראה | הזדמנות לפגוש אנשים מאוכלוסיות שונות לחלוטין מהמוכר לי ולהתוודע לתרבות אחרת.

חוות דעת על שירות צבאי כמש"קית הוראה

הזדמנות לפגוש אנשים מאוכלוסיות שונות לחלוטין מהמוכר לי ולהתוודע לתרבות אחרת.

רמה מאפרתה ששירתה מ-2006 עד 2008 המליצה ב-28/10/2011:

רמה חושבת שהשירות מתאים לך אם את מסורה, אחראית, יצירתית, רוצה לפגוש מגזרים שונים בחברה הישראלית, מלאת מוטיבציה ואוהבת אנשים.

ואינו מתאים לך אם את לא אוהבת להשקיע ועובדת רק לפי הספר.

0 מצאו מידע זה מועיל

הנאה מהתפקיד 4
מתאים לבת דתית 4

מאפייני התפקיד

תיאור קצר של התפקיד הייתי משʺקית הוראה במחווʺה אלון, השכלה, בקורס ʺאיתמרʺ. קורס איתמר הינו קורס עברית לחיילים בני מיעוטים- בדואים, דרוזים וגם אתיופים. בתקופתי היה הקורס מיועד לחיילים במהלך שירות אך כיום למיטב ידיעתי מדובר בקורס לתחילת שירות. לאחר שני מחזורים כמשʺקית של צוותים ברמה נמוכה (כלומר- מפקדת ומורה של צוות קטן של כ-6 חיילים שאינם יודעים כלל קרוא וכתוב ופעולות בסיסיות בחשבון ובמחשב) התקדמתי להיות רכזת בקורס- כלומר אחראית על חניכת המשʺקיות, בניית מערכי שיעור וכו'.

תיאור שגרת היומיום במשך שלושה חודשים של כל קורס את נושמת את החיילים שלך וכל מה שמעסיק אותך הוא החיילים- איך הם ילמדו הכי טוב, איך לעזור להם בבעיות אישיות ובבעיות לימודיות, כיצד לטפל בבעיות משמעת, וגם רגעי אושר קטנים כמו לשמוע חייל שמעולם לא ידע צורת אות מתחיל לקרוא שלטים בבסיס להנאתו. במשך כמחצית מיום הלימודים (שנמשך בערך מ-8 בבוקר עד 8 בערב) לימדתי (במחצית השניה המשʺקית המקבילה מלמדת)ובחמצית השנייה כתבתי שיעורים לימים הבאים, ישבתי עם הרכזת/ המקבילה/ המקʺס/ הקהʺר לישיבות ועסקתי במשימות שוטפות. בערב יש ישיבת צוות בה נידון היום החולף והימים שיבואו עם שאר הסגל של הקורס. בנוסף קיימות משימות כמו שמירה על מגורי החיילים בלילות, איוש מרפאה, וכהנה וכהנה, כך שכמעט לא נותרת דקה פנויה ביום- וזה מתיש אך גם מספק.

מאפיינים מיוחדים לתפקיד

לא שירתו אתי עוד צעירות דתיות

לא נשארים בשבתות בבסיס: כן. בערך 3-4 שבתות בקורס של שלושה חודשים.

בסיס סגור?סגור

באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 2 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]. כמעט ולא. (כמשק"ית בהשכלה. כמפקדת טירונים- בהחלט קיים) בהשכלה אין כמעט היבט פיזי מעבר לעמידה על הרגליים שעות מרובות שגובה קורבנות רבים בדמות שברי מאמץ...

השירות בעיקר בסביבת נשים וגברים

שירות בחצאיתבהחלט.

חוויות אישיות

למדתי במדרשה עין הנציב.

האם הלימוד במדרשה תרם לך?למדתי במדרשת עין הנצ"יב ואני חשה שזה תרם לי מאוד בשירות- גם שזה ביגר אותי וחשתי מוכנה יותר לתפקיד וגם העובדה שהגעתי עם חבורת בנות שאני מכירה לקורס הו"ד עזרה לי לצלוח אותו בצורה קלה יותר. בנוסף הרגשתי שיש לי יותר תוכן להעביר למש"קיות שתחתיי מתוך מה שלמדתי

התאמה לבחורה דתיתבתפקיד הזה משרתות בנות דתיות רבות מספור ויש מודעות רבה לנושא. אני כחיילת דתייה הרגשתי שמבחינה מנהלית כל צורך דתי שיש לי נענה- הצלחתי למצוא זמן להתפלל, לשמור שבת באווירה נעימה ושבתית ככל הניתן (תוך התחשבות מצידי גם בבנות במגורים שאינן שומרות שבת- וחשוב שהפתיחות וההתחשבות יהיו לשני הצדדים)ואף ללמוד תורה. עם זאת, עלולות להיות גם התמודדויות שיהיו פחות נעימות לכל בחורה- ולאו דווקא דתית, כגון לראות חיילים לא לגמרי לבושים כשאת שומרת על מגוריהם בלילה. אבל באופן כללי מדובר באחד התפקידים שבהם קל יותר לחיילת דתייה לשרת מבחינה דתית.

למה בחרת בתפקיד זה?בחרתי בתפקיד מכיוון שמדובר בתפקיד מאוד מעניין ומשמעותי שתורם רבות, וגם ובהזדמנות לפגוש אנשים מאוכלוסיות שונות לחלוטין מהמוכר לי ולהתוודע לתרבות אחרת.

תקופת ההכשרה לתפקידההכשרה לתפקיד נעשית בקורס הוʺד- טירונות וקורס של שלושה חודשים בבסיס שערי אברהם. לי הקורס זכור בתור חוויה לא כל כך כיפית, בעיקר בגלל ההסתגלות הקשה למסגרת הצבאית. למען האמת בקורס הייתי מיועדת להיות משʺקית של עולים ורק בסיומו שובצתי למגמת השכלה כך שלא קיבלתי הכשרה ספציפית לתפקיד זה. ההכשרה המותאמת יותר נעשית המהלך הכנות סגל המתבצעות כשלושה שבועות לפני תחילת כל קורס.

חוויה חיובית או מאתגרתחוויה חיובית- היה לי חייל בדואי שהדבר הראשון שהוא אמר לי בקורס היה "אף פעם אף אחד לא הצליח אפילו ללמד אותי לכתוב את השם שלי. אני טיפש". היה מרגש ללוות אותו במהלך הקורס ולראות שמדובר בעצם באדם נבון ביותר ובעל חשיבה יצירתית שפשוט לא האמין בעצמו ולא האמינו בו במשך כל חייו. החוויות המאתגרות שזכורות לי ביותר קשורות דווקא לסגל ולא לחיילים. לעיתים זו התמודדות קשה יותר, מפני שמדובר באנשים שאת פשוט חייבת להסתדר איתם כדי שהקורס יתפקד וכדי שאת תתפקדי, ולא תמיד זה כל כך קל. במחזור הראשון שלי כרכזת, הסגל שתחתיי היה מאוד ממורמר וחסר מוטיבציה, וזה בהחלט היה אתגר להניע אותם לבצע את תפקידם היטב ולהנות ממנו ולנסות להשליט בקורס אווירה של הנאה מהמשימה. זה לא מאוד הצליח ובמשך שלושת חודשי הקורס סבלנו כולנו מאווירה שלילית של מרמור ותסכול שהתפשט כלפי כל מה שנעשה בקורס. למרות שהתפקיד בהחלט מעניין ומשמעותי, אין ספק שיש בו המון רגעים קשים, מתסכלים, לא נעימים בכלל. לצד הטוב שאני זוכרת מהשירות אני זוכרת גם המון קושי, עצב, ותחושות קשות שנובעות גם מהתפקיד עצמו וגם מהמסגרת הצבאית שהיא מעצבנת ומכעיסה לעיתים קרובות.

היה טוב אם הייתי יודעת מראש על מקום השירות ש...

טיפ לדרך...בסופו של דבר, כמעט כל מש"קית הוראה שהכרתי התאהבה בסוף בתפקיד שלה ובסוג האוכלוסייה שהיא עבדה איתו. כך שאל תתבאסו אם לא קיבלתם בדיוק את התפקיד שרציתן- בסוף גם אתן תתאהבו ותחשבו שזה התפקיד המושלם.

הערות

האם מצאת מידע זה מועיל?

הוסיפי תגובה לחוות הדעת

* שם / כינוי:

* אימייל:

* כותרת:

הודעה:


שלחי לכותבת חוות הדעת בלבד

תגובות

  • תפקידים נוספים בצבא
  • ארגון היחידה
  • גופי הבידור
  • דוברות ומידע
  • הדרכה ופיקוד ביחידות השדה ובבסיסי הטירונות
  • הדרכה מקצועית
  • הדרכת אוכלוסייה אזרחית
  • הפעלת מערכות התראה
  • הפעלת מערכות קשר ובקרה
  • חונכות ,הדרכה והוראה בצה"ל.
  • טיפול באדם
  • טיפול באוכלוסייה אזרחית
  • לא מוגדר
  • לוגיסטיקה
  • מבצעים, פיקוח ומנהלה
  • מודיעין
  • מודיעין ח"א
  • מחסנאות טכנית
  • מסלול יעודי לקצונה
  • מקצועות המחשב
  • מקצועות טכנולוגיים/טכנים
  • מקצועות טכניים
  • ניהול ואבחון כח אדם
  • ניהול משאבי אנוש
  • סיוע משפטי
  • עתודה טכנולוגית
  • רפואה
  • תפקידי אחזקה
  • תפקידי הוראה והדרכה במשרד החינוך
  • תפקידי חיל החינוך והנוער
  • תפקידי לחימה התנדבותיים
  • תפקידי מבצעים ופיקוח
  • תפקידי מבצעים, פיקוח ומנהלה
  • תפקידי מודיעין
  • תפקידי פקידות וסיוע
  • תפקידי שיטור ומשמר הגבול
  • תרבות תורנית - הוראה והדרכה במסגרת החינוך הממלכתי דתי
מחפש
סגרי

צרי קשר