שירות צבאי | מורה חיילת תרבות תורנית - קהילה | מאוד התחברתי לילדים במועדון נוער ואני בקשר איתם עד היום

חוות דעת על שירות צבאי כמורה חיילת תרבות תורנית - קהילה

מאוד התחברתי לילדים במועדון נוער ואני בקשר איתם עד היום

רעות מקרית אונו ששירתה מ-2008 עד 2009 המליצה ב-28/02/2011:

רעות חושבת שהשירות מתאים לך אם את אוהבת ילדים, אוהבת לעמוד מול כיתה שלמה, רואה כקודש את ערך החינוך ומוכנה לייצג את צה"ל נאמנה בקרב אזרחי ישראל. מעוניינת בשירות משמעותי וחוויתי המשלב בין עולם הצבא לעולם החינוך. התפקיד דורש מעל לכל אהבה ומשיכה לתחום החינוך והילדים. התפקיד גם דורש גמישות, שכן, עבודה עם ילדים ונוער אינה דבר צפוי וצריך לדעת "לזרום" עם הילדים ולראות מה מתאים להם. יתר על כן, התפקיד דורש משמעת עצמית מאוד גבוהה. ביום-יום אין מפקד שמפקח עלייך 24 שעות בימ

ואינו מתאים לך אם את ביישנית מאוד, בעלת משמעת עצמית נמוכה, לא מתחברת לילדים ונוער או רוצה שירות צבאי במיוחד.

5 מצאו מידע זה מועיל

הנאה מהתפקיד 5
מתאים לבת דתית 5

מאפייני התפקיד

תיאור קצר של התפקיד התפקיד שלי היה מורה חיילת בקהילה במסגרת תרבות תורנית- תʺת. התפקיד מיועד לבנות דתיות ומטרתו היא להנחיל ערכים ישראליים ויהודיים לדור העתיד שלנו, ומי שבעתיד ישרתו בצהʺל- הילדים. אני שירתי באשדוד ונהניתי מאוד. במסגרת התפקיד ישנן מסגרות בוקר- בתי ספר, ומסגרות ערב. מסגרת הבוקר שלי הייתה בית ספר חילוני באשדוד, המורכב ברובו המוחץ לילדים עולים (או בני עולים) מברית המועצות. בבית הספר העברתי שיעורים ומערכים בנושאים שונים, הייתי מעורבת בפעילות החברתית ואחראית על מועצת התלמידים, ובנוסף שימשתי כעזר לילדים שהתקשו בלימודים. היו לי שתי מסגרות צהריים: 1. מועדונית- בבית הספר בו שירתי פעלה מועדונית בשעות אחהʺצ בה עזרתי לילדים בשיעורי בית, שיחקתי איתם וכו'.. 2. מועדון נוער- המועדון ʺאפשר אחרתʺ הוקם בעזרת הרשות למלחמה בסמים והוא נועד לספק מקום חם וכיפי בו הנוער של השכונה יוכל לבלות במקום להסתובב ברחובות (ולהתדרדר חס וחלילה לסמים).

תיאור שגרת היומיום במסגרת התפקיד את ישנה ומתגוררת בדירה עם עוד מוʺח של תʺת. אני הייתי בדירה עם עוד 4 בנות באשדוד. ביומיום שלי הייתי הולכת לבית הספר בבוקר; שליש מהזמן שלי שם העברתי שיעורים פרונטליים לכיתה שלמה, שליש מהזמן עסקתי בפעילות חברתית של בית הספר, ובשליש הנותר ישבתי עם תלמידים מתקשים באופן פרטני ועזרתי להם הן מבחינה לימודית והן מבחינה אישית וחברתית. לאחר מכן הייתי הולכת למסגרת הצהריים השלי: 3 פעמים בשבוע למועדונית בבית הספר ופעמיים בשבוע למועדון הנוער. במועדונית הייתי יושבת עם התלמידים, עוזרת להם בשיעורי הבית ונמצאת שם בתור ʺאחות גדולהʺ. במועדון הנוער עסקנו בפעילויות הקשורות לחגים, לערכי חברות ונתינה וכו'.. מאוד התחברתי לילדים במועדון נוער ואני בקשר איתם עד היום. כשסיימתי את תפקידי באותו היום הייתי חוזרת לדירה ומכינה מערכי שיעורים לקראת הימים הבאים. בנוסף, מאחר והיינו בעיר גדולה, הייתי יוצאת הרבה עם הבנות מהדירה שלי וזה תרם מאוד לגיבוש שלנו.

מאפיינים מיוחדים לתפקיד

שירתו אתי עוד צעירות דתיות

לא נשארים בשבתות בבסיס: רק במסגרת הטירונות

בסיס סגור?לא בבסיס- אלא בדירה של מורות חיילות.

באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 1 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]. לא

השירות בעיקר בסביבת נשים וגברים

שירות בחצאיתכמובן

חוויות אישיות

למדתי במדרשה .

האם הלימוד במדרשה תרם לך?

התאמה לבחורה דתיתהתפקיד בעצם מיועד לבנות דתיות, כך שלא היה קושי רב בכך.

למה בחרת בתפקיד זה?מאוד רציתי לשרת בצבא ולהיות חלק מצבא ההגנה לישראל- אלו ערכים עליהם גדלתי בבית, ולמרות שהייתי מיעוט מבין החברות שלי החלטתי להתגייס. רציתי תפקיד העוסק בפעילות חינוכית כלשהי וכששמעתי על התפקיד של מורה חיילת בתʺת ישר התלהבתי מהרעיון של חיבור הצבא אל העם. הערך של הנחלת ערכים יהודיים וישראליים לציבור שלא תמיד זוכה לכך, היה בעיניי חשוב מאוד. הרבה אמרו לי שזה ʺשירות לאומי על מדיםʺ אך אני ממש לא הרגשתי כך. הרגשתי שעצם היותי חיילת בצהʺל תרם רבות לאופי ולעומק של הערכים שהנחלתי.

תקופת ההכשרה לתפקידתקופת ההכשרה הייתה בין התקופות הכי מהנות בשירות שלי. עברתי טירונות 02 בבהʺד החינוך והנוער בשערי אברהם במשך 3 שבועות בערך. הטירונות הייתה קצת קשה, אך במבט לאחור היא מאוד תרמה לי וʺהכניסה אותי לאווירהʺ של צבא.לאחר הטירונות עברתי קורס של 6 שבועות במתקן אזרחי ברמות שפירא. הקורס היה אינטנסיבי וגדוש- קמנו כל בוקר מוקדם מאוד והתחלנו סדרה של הרצאות, שיעורים, העשרות, התנסויות וכו' עד הערב. הקורס מאוד תרם לי להמשך השירות ונתן לי כלים משמעותיים ושימושיים להמשך הדרך.

חוויה חיובית או מאתגרתחיובית: כל השירות היה חוויתי וכיפי, וזכורה לי לטובה חוויה אחת במיוחד: לקראת סוף השנה הראשונה התארסתי. היה מאוד נחמד לראות את התגובות של הילדים כשסיפרתי להם את זה (ʺאת תהיי בחתונה עם מדים?ʺ) הם, הבנות בדירה, והסגל הצבאי מאוד פרגנו לי ושמחו בשבילי ועם כל הקושי של ארגון חתונה בזמן הצבא, התקופה הזו הייתה מרגשת במיוחד. מאתגרת: במהלך השירות שלי זכיתי להיות חלק ממבצע ʺעופרת יצוקהʺ. בזמן שחיילנו הלוחמים האמיצים עמדו בחזית והגנו עלינו, אנו, המורות החיילות, היינו נוכחות במקלטים שונים ברחבי אזור הדרום ודאגנו להנעים את זמנם של הילדים שנמצאים שם. החוויה הייתה מאוד מאתגרת מאחר ואני בעצמי פחדתי מהטילים והקסאמים ועוד הייתי רק בתחילת התפקיד שלי. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי ששמעתי אזעקת ʺצבע אדוםʺ ובהתחלה זה היה מאוד מבהיל. בסופו של דבר התרגלתי וכיום אני מאוד שמחה שיצא לי לשרת בזמן ʺעופרת יצוקהʺ. החוויה הזו חישלה אותי ולמדתי הרבה על עצמי בזכותה.

היה טוב אם הייתי יודעת מראש על מקום השירות ש...

טיפ לדרך...לזכור תמיד שאת מה שמקשר בין הצבא לבין העם ולא לשכוח גם ליהנות :-)

הערות

האם מצאת מידע זה מועיל?

הוסיפי תגובה לחוות הדעת

* שם / כינוי:

* אימייל:

* כותרת:

הודעה:


שלחי לכותבת חוות הדעת בלבד

תגובות

  • תפקידים נוספים בצבא
  • ארגון היחידה
  • גופי הבידור
  • דוברות ומידע
  • הדרכה ופיקוד ביחידות השדה ובבסיסי הטירונות
  • הדרכה מקצועית
  • הדרכת אוכלוסייה אזרחית
  • הפעלת מערכות התראה
  • הפעלת מערכות קשר ובקרה
  • חונכות ,הדרכה והוראה בצה"ל.
  • טיפול באדם
  • טיפול באוכלוסייה אזרחית
  • לא מוגדר
  • לוגיסטיקה
  • מבצעים, פיקוח ומנהלה
  • מודיעין
  • מודיעין ח"א
  • מחסנאות טכנית
  • מסלול יעודי לקצונה
  • מקצועות המחשב
  • מקצועות טכנולוגיים/טכנים
  • מקצועות טכניים
  • ניהול ואבחון כח אדם
  • ניהול משאבי אנוש
  • סיוע משפטי
  • עתודה טכנולוגית
  • רפואה
  • תפקידי אחזקה
  • תפקידי הוראה והדרכה במשרד החינוך
  • תפקידי חיל החינוך והנוער
  • תפקידי לחימה התנדבותיים
  • תפקידי מבצעים ופיקוח
  • תפקידי מבצעים, פיקוח ומנהלה
  • תפקידי מודיעין
  • תפקידי פקידות וסיוע
  • תפקידי שיטור ומשמר הגבול
  • תרבות תורנית - הוראה והדרכה במסגרת החינוך הממלכתי דתי
מחפש
סגרי

צרי קשר