המשרתת:) מהוד השרון שירת/ה בשנת 2018 המליצה ב-30/01/2018:
המשרתת:) חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה אוהב לדבר עם ילדים ומוכן לשחק איתם ולהעביר איתם את הזמן וגם באמת להינות מזה. אם יש לך סבלנות כי הם מאוד חזרתיים ואם אתה יכול לראות מעבר לצרכים המיוחדים שלהם-את מי שהם.
ואינו מתאים לך אם את/ה רוצה איתגור מחשבתי ושכלי. אם אתה לא אוהב עבודות אומנותיות או משימות משרדיות של גזירה, הדפסה וכו. או אם אתה משתעמם במהירות ולא מסוגל להתמודד עם חזרתיות וקצב התקדמות איטי כי העבודה עם הילדים האלה לא מניבה תוצאות מיידיות זה השקעה לאורך זמן והיכולת לראות את ההתקדמויות הקטנות כגדולות.
|
||
1 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 3 | |
מתאים לחילוני/ת | 4 |
תיאור קצר של התפקיד התפקיד הוא בעצם להיות סייעת שנייה בכיתה של כ9 ילדים עם צרכים מיוחדים, לרוב פיגור שכלי קל עד בינוני, ולפעמים גם בסמכות של סייעת שנייה. תמיד צריך עזרה ותמיד יש עניינים עם הילדים בין אם זה ילדים שצריכים שירכזו אותם כדי שישתתפו בשיעור או שיתנו להם יחס אישי וחיזוק חיובי כדי להעלות להם את הביטחון ושירגישו שהם מסוגלים ויש להם את היכולת להצליח. להיות רגישים למה שהילד צריך כי למרות האיבחונים הפסיכיאטריים שלהם לכל אחד יש צרכים אחרים שהוא דורש ובסך הכל זה קל כי הם חמודים ורובם תקשורתיים. צריך לבוא עם רצון
תיאור שגרת היומיום התפקיד הוא להיות סייעת שנייה כך שזה עבודה עם הילדים ועם המטלות שניתנות להם בכיתה בין אם זה במתמטיקה לתווך להם את מה שהמורה אומרת או שואלת על המספרים או בעברית להיות עם סבלנות כשהם מתרגלים את הכתיבה של האותיות
מאפיינים מיוחדים לתפקיד חינוך מיוחד
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 2 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת ילדים
לא התקיימו אורייתות או שיעורים
אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
לא נשארים שבתות במקום השירות.
שעות העבודה מ-08:00 עד-14:30 השעות משתנות לפי הימים ויש יום אחד בשבוע שבו נשארים עוד שעתיים והשירות כולל גם את יום שישי שהוא יום קצר.
תקופת ההכשרה לתפקידאחת הבעיות במקום זה שהם לא הכי יודעים איך לקלוט טוב בני שירות וזה מתבטא בזה שאין להם ככ הכשרה או הכנה מעשית או תיאורטית לתפקיד ואתה יותר לומד על הדרך שזה אומר שההתחלה כוללת הלם ותהליך הסתגלות הדרגתי ומתמשך שצריך להיות מסורם אליו ומעוניינים בו ובעיקר- בילדים עצמם ובמצבם.
חוויה חיובית או מאתגרתיש ילד אחד בכיתה שבה אני משרתת,על הרצף האוטיסטי, שהוא לא מדבר והסתבר לי שבעבר הוא לא רק דיבר אלא אפילו נהג לשיר שירים ולדבר על תוכניות והוא זכר כל פרט מהם ומאז ניתוח שעבר בקיץ הוא השתתק לגמרי ומדבר בקושי רק כשמשהו ממש מציק לו כמו רעש חזק או משהו בסגנון. ולאחרונה בתורנות עליו בהפסקה החלטתי לנסות לתקשר איתו עם המקלדת סמיילים באייפון ופתאום התחלנו לדבר והוא כתב לי דרך זה מה הוא אוהב ומה הוא פחות אוהב (רעש ומוזיקה- מה שהוא נהג פעם לאהוב), ובכלל פתאום גיליתי שהוא ילד מעניין ויש לו מה להגיד והוא מקסים אותי כל פעם מחדש בייחוד בפעם ההיא שהוא צייר אותי וריגש אותי ברמות:)
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...שאין הכשרה ככ כי זה אומר שאתה צריך לשאול בעצמך שאלות ולהעתניין ולדלות את המידע מהצוות שם כי זה תלוי בך ואם לא תיזום את זה אתה לא תידע יותר מדי על הילדים. המידע שיש להם- תל"א- תוכנית לימודים אישית ממש עוזרר וחשוב אז תדרשו לקיים שיחה עם היועצת ותבואו כבר מראש עם שאלות על ילדים מהכיתות בהן אתם משרתים. וגם חשוב לדעת שיש שם מגוון אוכלוסיה בצוות המורים והסייעים- גם דתיים בכל מיני רמות, גם חילונים, גם בשריים, גם טבעונים, גם מזרחים גם אשכנזים, רוסיים וערבים.
איך מגיעים לתפקיד?פיזית מגיעים באוטובוס לפי איפה שאתה גר ואם בתקן דיור אז זה בטח קרוב(אני לא יודעת כי אני בתקן בית), ורשמית מגיעים לתפקיד הזה דרך עמותת שלומית שהרכזת שאחראית אל התן היא או טל או דנה (של איזור כפר סבא והסביבה) ופשוט מבקשים את בית ספר סאלד לחינוך מיוחד בכפ"ס.
פעילויות נוספות בזמן השירותעיצבתי וציירתי את התפאורה להצגה שהם העלו במהלך השנה ויש לי כוונות לעשות איתם פעילויות אומנותיות אחרות. ומחוץ לשירות גם עבדתי ולמדתי נהיגה.
טיפ לדרך...אם אתה רגוע ומלא ביטחון הילדים יקלטו את זה וככה אתה תוכל לשמור על עצמך והם גם יותר יתפשו אותך כסמכות ויעשו פחות בעיות. ובכלל להיות מקצועי זה חשוב ולומדים את זה מהתבוננות במורות ובאיך שהם מתמודדות עם מצבים קשים ועל הדרך מאמצים את השיטות שלהם.
הערותתלכו לשם או עם עוד מישהו, תוודאו שאתם לא הבני שירות היחידים במקום כי זה תמיד מקל וכיף יותר לשרת עם עוד מישהו במעמד שלך שמבין את התפקיד והקשיים גם ביחס לגיל... בהצלחה!!