רננה משדמות מחולה שירת/ה בשנת 2010 המליצה ב-31/07/2012:
רננה חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה יש לך ערכים חשובים לתת, בגרות נפשית, יודעת להביא את עצמך בצורה פשוטה, את אדם כייפי, יודע להתחבר..מצליח ליצור קשרים אישיים טובים,מוכן להשקיע ולתת מעבר. אדם חם..מחפשת שירות לא עם שעות מוגדרות. רוצה ומוכנה לעבוד בצוות, בכל מה שזה כולל. אדם מקבל ומוכן לשמוע ולגדול. מוכן לראות מה שטוב ולנסות להשפיע ולקדם איפה שצריך.
ואינו מתאים לך אם את/ה את ראש קטן,לא אוהב לעבוד אם אחרים ולא יכול להסתדר עם אנשים שונים.ביקורתי לשלילה. לא חברותי. מחפשת שירות עם שעות מוגדרות. את לא אוהבת אנשים "שכונה", לא רואה חשיבות בעבודת צוות. ודבר חשוב, אם את לא מחפשת מקום תורני שחשוב לו דת ועבודת ה'.
|
||
3 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 5 | |
מתאים לבת דתית | 5 |
תיאור קצר של התפקיד הדרכה של שכבת ז'(2 כיתות),בנוסף פעילות חברתית וחינוכית באולפנא.
תיאור שגרת היומיום להיכנס כל בוקר לאחת הכיתות ולהיות בתפילה+להעביר קטע קצר עם מסר כל בוקר.שיחות אישיות עם בנות(מוצאיאים בנות בזמן השיעור,באופן ספונטני..) במשך היום להיות עם הבנות,פעם בשבוע שעת מדריכה בכל כיתה. אחר הצהריים כשאפשרי אז לקפוץ לבנות לבתים ולישובים שלהם או לעשות איתם דברים אחרים כייפים. ישיבות צוות שונות עם ראש האולפנא,מחנכות של הכיתות,רכזת חברתית.קישוט לוחות בבניין הראשי,פעילויות לכלל האולפנא.שבת פעם בשבועים כל פעם לשכבה אחרת,אך כל המדריכות נוכחות בשבתות ועוזרות כשצריך. עזרה באירגון דברים טכנים באולפנא
מאפיינים מיוחדים לתפקיד הדרכה
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 4 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת 0
התקיימו אורייתות או שיעורים באופן קבוע
אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
נשארים שבתות במקום השירות. פעם בשבועיים
שעות העבודה מ-08:00 עד-20:00 קודם,מקום מיוחד, חם...בנות חמות ממש.רשמית הלימודים עד 15:30, מעשית העבודה יכולה להימשך הרבה גם אחרי 20:00...אין שעה מוגדרת. זה שירות של לתת בכייף וכמה שיותר.
תקופת ההכשרה לתפקידחשוב מאד לדעת לעבוד בצוות,לדעת לזרום ולא במקום הרדוד והשלילי...אלא להיות קליל איפה שטוב ביחד עם עומק,לא סותר... לדעת להיות אחראית, לחפש מה לשנות ולא לחכות שיבקשו ממך. להתעקש על להסתדר עם הצוות החינוכי(הצוות מקסים אך כמו בכל מקום יש לפעמים תקלים למשל מדריכה מחנכת..) לראות את התפקיד ממש כמו מדריכת פנימייה מבחינת העשייה לעמן המקום והבנות. זה משנה את כל התחושה בשירות ואת כל כוח ההשפעה המשמעות והרושם שאת מעבירה למקום.
חוויה חיובית או מאתגרתחוויה חיובית-ערב מורים שהיה. יחס חיבוי ומעריך מאד של הצוות מקרים אישיים לא פשוטים של בנות-בת שרצתה להתאבד... בנוסף מכיוון שהאולפנא יחסית חדשה..וכשאני הייתי, הייתה כאולפנא רק 5 שנים.. על כן נידרש שיפור בהרבה דברים,למשל הקשר עם ראש האולפנא,רצינו יותר קשר משמעותי מעבר לישיבות טכניות ודרשנו זאת,היה משתלם. בנוסף בשנה שלי הרכזת היקרה היתה גכם מחנכת ולא הייתה מודעות לחשיבות בהשקעה הנדרשת במדריכות בבחינת קשר אישי,דיברנו על כך, הסברנו מה חשוב לנו שיהיה והדבר השתנה באופן מדהים. בנסוף הרבה חידושים שכל הזמן קורים במקום..מבחינתי זאת חוויה חיובית.
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...במבט לאחור היו אתגרים שאולי אם הייתי יודעת אז זה לא היה המקום ה"מושלם", מכיוון שידעתי שזאת אולפנא בצמיחה אז התכוננתי לזה, ובלב שלם אני שמחה על כל מה שעברנו .כי היכולת עכשיו לראות את השינויים,מספקת ומשמחת מאד. אולי הקו החינכוי שונה מאיך שאני רואה את הדברים-מבחינת דרך לחנך למשל לצניעות. (תלבושת אחידה..) אני יכולה לומר שגם בזה למדתי דברים חדשים.
איך מגיעים לתפקיד? דרך האתר של עמינדב.
פעילויות נוספות בזמן השירותבסוף ממש פסיכומטרי,אך זה היה אחרי ששנת הלימודים הסתיימה רשמית. הלכתי פעם בשבוע אחרי האורייתא לעוד שיעור בישוב ליד.
טיפ לדרך...להיות את במה שצריך,להסכים להשתנות במה שטוב. ולהיות עם לב רחב ופתוח וידיים פתוחות.
הערותפשוט לבוא למקום ולהתרשם..חשוב לדעת שתמיד כששואילם בנות שירות,לשאול לפחות 2 אם מתלבטים..כי חוות דעת היא סובייקטיבית ונובעת מהמון דברים.