בת שירות מ0 שירת/ה בשנת 2010 המליצה ב-10/07/2011:
בת שירות חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה באה לתת מעצמך- בתחומים שלך, שאת אוהבת וטובה בהם- אבל באמת בגישה של לתת (שזה הכי קבלה שאפשר, כמובן!) כמה שאפשר. זו שנה עמוסה בהחלט, אם את לא דורשת יותר מדי מרחב פנוי וזמן חופשי לעצמך- ומוכנה לעבוד סביב השעון בכיף (כי זה באמת כיף)- את מתאימה, בהחלט. אם את מרגישה שליחות אמיתית בכך שכל ילד יהודי ידע ויכיר את עמו, מסורתו, חגיו, תורתו. את אוהבת לספר/להציג/להסביר לילדים.. ואין לך בעיה להכין מערכי שיעורים באופן קבוע כל שבוע. ולהשקיע.
ואינו מתאים לך אם את/ה רוצה לנוח הרבה בשנה הזו, לא אוהבת/לא מסתדרת לעבוד בצוות. לא באה בגישה של לתת כמה שיותר. לא אוהבת ללמד/ להכין שיעורים (כמובן..)
|
||
2 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 5 | |
מתאים לבת דתית | 5 |
תיאור קצר של התפקיד הכנת מערכי שיעורים בנושאי ערכים, פרשת שבוע, ציונות, תורה חגים ויהדות והעברתם- לסירוגין. בבתי ספר יסודיים ממלכתיים, וגני ילדים. ההעברה מתבצעת בזוג- בבתי"ס, ולבד בגני הילדים. יש יום בשבוע שמוקדש להכנה, ושאר הימים- גם העברה וגם הכנה- כל זה עד שלוש וחצי כל יום.
תיאור שגרת היומיום בבוקר- עבודה במרכז- הכנת שיעורים והעברתם. אחר הצהריים- עבודות צהרים או פרוייקטים של הגרעין- כל יום משהו אחר, יום אחד חופשי, ועוד יום מוקדש לישיבת גרעין. עבודות צהרים אישיות לדוגמא: חונכות לתלמידים מתקשים, העברת חוג יהדות לילדי יסודי, השתלבות בתנועות/ קבוצות נוער שונות בעיר- הדרכה, קומונה, מועדוניות רווחה/חינוך, מרכז למידה לתלמידי חטיבה- עזרה לימודית מרוכזת, מרכז הדרכה- ארגון וסיוע למדריכים השונים הבאים להכין פעילויות ולהיעזר במרכז, מרכזי חסד- גמ""ח יד שניה ואוכל למשפחות נזקקות- ארגון, נר מחבר.
מאפיינים מיוחדים לתפקיד הפצת יהדות
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 0 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת ילדים
התקיימו אורייתות או שיעורים באופן קבוע
אי-אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
נשארים שבתות במקום השירות.
שעות העבודה מ-08:30 עד-15:30 אחרי תקן בוקר עבודות גרעין
תקופת ההכשרה לתפקיד
חוויה חיובית או מאתגרתחוויה מאתגרת:התעניינות מבוגרים כמו- הורים, שומרים, מורות וגננות- ביהדות ובמה שאני מלמדת- שואלים שאלות, מתעניינים באמת. רובם פתוחים לחלוטין לשמוע ואף מעוניינים לקבל עוד ידע. היה מאתגר לעמוד בשאלותיהם ולפעמים אף בתוכחות/הערות. אין ממה לחשוש- כל הפתיחות מצד המבוגר השואל- נובעת רק מפתיחותה של הבת- לא כופים שאלות או התרסות על אף אחד.ותמיד יש במי להוועץ. חוויה חיובית: המון חיובי היה לי מהשנה הזו- כל שיעור טוב שהילדים זוכרים ומזכירים לי עד סוף שנה- כל הכנה של מערך שיעור טוב וכיפי- נותנת תחושת סיפוק. הכיף עם החברות בדירה/גרעין, הקשר הטוב עם הקהילה, הרכזות, העיר, המשפחה המאמצת, כל שבת שנשארנו בעיר- הייתה חוויה.
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...
איך מגיעים לתפקיד?
פעילויות נוספות בזמן השירות
טיפ לדרך...רק גישה חיובית, כל הזמן!!! כל היום חופרים לבנות שרות- "תהיו אסרטיביות! תעמדו על הזכויות שלכן!! שלא ינצלו אתכן!!!" אל דאגה, אם תבואו בגישה חיובית- שום דבר לא יהיה ניצול (ואם כן- בטוח תדעו לעמוד על שלכן) כולן ידאגו לזכויותיכן, כשאתן תדאגו לעזור ולתת מעצמכן כמה שיותר- שנה טובה היא שנה בה הבת אפילו לא נצרכת לעמוד על זכויותייה.- הכל תלוי בגישה- אל תחפשו מתחת לאדמה ת'קושי/המשבר- הוא לא חייב לבוא. אם תקראו לו- או לניצולים למיניהם- הם יבואו.
הערות