רחלי מ0 שירת/ה בשנת 2006 המליצה ב-12/09/2011:
רחלי חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה חזקה נפשית, עם הרבה סבלנות, אוהבת לתקשר ומוכנה ללמד דברים ברורים מאליהם (כמו לשמור על קשר עין, לדבר בצורה קשורה לנושא, ועוד)
ואינו מתאים לך אם את/ה מפחדת מהתנהגויות מוזרות, לא עומדת על שלך מול תלמידים
|
||
5 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 4 | |
מתאים לבת דתית | 5 |
תיאור קצר של התפקיד עבדתי בכיתה של 7 ילדים עם אוטיזם קל ברמת תפקוד גבוהה. הכיתה נמצאת בבית ספר יסודי רגיל והתלמידים משתלבים בחלק מהשיעורים של שאר הכיתות.
תיאור שגרת היומיום ללמד באופן פרטני את התלמידים, לשמור על כללי התנהגות פרטניים לכל תלמיד לפי תכניות התנהגותיות שהצוות בונה, להקפיד שהילדים ישמרו על קשר עין בזמן שיחה, לדרבן אותם לשיתוף פעולה במשחקים.
מאפיינים מיוחדים לתפקיד חינוך מיוחד
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 0 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת 0
התקיימו אורייתות או שיעורים באופן קבוע
אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
שעות העבודה מ-אנא בחרי עד-אנא בחרי 8-16 ועוד 4 שעות בשבוע התנדבות בגרעין
תקופת ההכשרה לתפקיד
חוויה חיובית או מאתגרתחוייה חיובית: להצליח למנוע מאותו ילד להתפרץ, ע"י הכנסתו לעניין וסקרנות בחומרי הלימוד. חוויה מאתגרת: להחזיק ילד שנמצא בהתקף פסיכוטי (כדי למנוע ממנו להרביץ לאחרים) תוך כדי שהוא בוכה לך "למה את מחזיקה אותי, זה כואב לי".
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...שהוא כל כך טוב, אחרת לא הייתי עושה מיונים לצבא ומתלבטת כל כך הרבה לפני....
איך מגיעים לתפקיד?
פעילויות נוספות בזמן השירותשיעורי עזר פרטניים, עזרה בסידור חנות בגדים לנזקקים (במסגרת 4 שעות התנדבות אחה"צ לגרעין, בנוסף ל-40 ש"ש בבי"ס)
טיפ לדרך...קראי הרבה על PDD (אוטיזם קל בתפקוד גבוה) ועל שיטות טיפוליות, זה עוזר להתמקד. כמו כן, אל תשללי את התלמיד אף פעם, פשוט תני לו לנסות שוב ושוב וכשהו מצליח תני לו שבח. שלילה עלולה לגרום לכך שהתלמיד יאטם ולא יסכים לתקשר איתך.
הערות