אילנה מרעננה שירת/ה בשנת 2008 המליצה ב-12/08/2011:
אילנה חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה אם מעניין אותך לעבוד עם נוער בסיכון. אם את אוהבת אתגרים ואסטרבית, בעלת ביטחון עצמי, יכולת עמידה מול כיתה, ידע בסיסי במקצועות תיכון (ברמה נמוכה), חברותית ומתחברת לנוער בכלליות ובייחוד לנוער "בעייתי" ובעלת לב גדול.
ואינו מתאים לך אם את/ה רגישה מאוד, סגורה וביישנית
|
||
8 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 5 | |
מתאים לבת דתית | 5 |
תיאור קצר של התפקיד ליווי של כיתה אחת בתיכון לנוער בסיכון. בעיקר סיוע לימודי אך נוצרים המון קשרים אישיים וחזקים עם הנוער שאיתו עובדים. פעילות גם במישור התרבותי/חינוכי - העברת שיעורים/פעילויות בחגים וכד'.
תיאור שגרת היומיום את נמצאת כ-3 שעות בכיתה אליה את צמודה, מסייעת למורה ויושבת עם התלמידים, בשעות הנותרות- שיעורי עזר פרטניים לתלמידים (בדרך כלל קבועים). תגבור לכיתות בגרות ( 1-3 יח"ל מתמטיקה, 1-3 יח"ל אנגלית, 1 יח"ל פיסיקה, 1 יח"ל לשון). [לא חובה לשלוט בכל החומר, אפשר לסייע רק במקצוע אחד-שניים, אך רצוי שליטה מינימלית בחומר]. כפעם בשבוע ניתן להעביר שיעור חברה/אקטואליה/חגים לכיתה שלך. בחגים, ארגנו כל הבנות שירות יחד פעילות בית ספרית/למס' כיתות (בבית הספר יש כ-70 תלמידים)
מאפיינים מיוחדים לתפקיד עבודה עם נוער בסיכון
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 1 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת 0
התקיימו אורייתות או שיעורים באופן קבוע
אי-אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
נשארים שבתות במקום השירות. לא חובה
שעות העבודה מ-08:00 עד-13:30 יש גם עבודת צהרים- 3 שעות.
תקופת ההכשרה לתפקיד
חוויה חיובית או מאתגרת
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...
איך מגיעים לתפקיד?
פעילויות נוספות בזמן השירותעבודת צהריים. לאחר בית הספר ולאחר מנוחה, ישנה עבודת צהריים. יש מגוון רחב שניתן לבחור ממנו-מועדוניות, הוסטל, משפחתון, בית ילד וכו'. כ3-4 שעות כל יום. ניתן לעבוד בשני מקומות-יומיים בשבוע בכל מקום או במקום אחד בלבד. עבדתי בהוסטל גרבסקי - הוסטל לחולים בחלות ניווניות - שיתוק מוחין, ניוון שרירים וכו'. בת השירות מנעימה את הזמן של הדיירים - משחקת איתם, מקריאה להם ספר/יוצאת איתם לטיול/מסייעת להם במחשב וכד'.
טיפ לדרך...
הערות