אוריה מירושלים שירת/ה בשנת 2006 המליצה ב-04/08/2011:
אוריה חושב/ת שהשירות מתאים לך אם את/ה בעלת ראש גדול, אוהבת נוער וחושבת שאת מסוגלת להתמודד גם עם נוער שלא בדיוק בראש שלו התכנים שאת רוצה להעביר לו, או הלימודים שאת רוצה לעזור לו בהם. חזקה מבחינה דתית כי חוות הנוער הוא מוסד חילוני והרבה פעמים החניכים מתחילים לשאול כל מיני שאלות על דת, על בנים ב
ואינו מתאים לך אם את/ה צריכה שיגידו לך בדיוק מה לעשות ואיך, לקבל הוראות ברורות. אם לא בראש שלך להעביר גם מדי פעם תכנים חברתיים וערכיים ודתיים - לא בטוח שכדאי לך להיות שם, כי בשביל זה יש להם את המדריכים שלהם, את נמצאת שם בשביל לתת משהו מעבר לשיגרה מולם. את נמצאת לגמרי במקום שלהם ומתלבטת בעצמך בשאלות של קיום מצוות
|
||
14 מצאו מידע זה מועיל |
||
הנאה מהתפקיד | 4 | |
מתאים לבת דתית | 3 |
תיאור קצר של התפקיד למעשה זו היתה שנה שבה שימשתי בשני תפקידים במקביל. 3 בקרים בשבוע הייתי בבית ספר דנמרק, במסגרת אח"י (הפצת יהדות ועזרה בלימודים בתיכונים ובחטיבות ממלכתיים). יחד עם בת שרות נוספת, נכנסתי לשיעורים לתגבר, למדתי באופן פרטני עם תלמידים, והשתתפנו בפעילויות חברתיות והעברנו שיעורים ופעילויות לקראת החגים. התפקיד שם לא היה כל כך מוגדר, הן מבחינת בית הספר והן מבחינת אח"י, ולכן לא פעם הרגשתי שם תלישות. יכול להיות שמאז זה השתנה...אחה"צ הייתי מגיעה לחוות הנוער, פנימיה עם בית ספר לעולים, רובם ככולם מרוסיה.
תיאור שגרת היומיום יום ראשון בבוקר- ישיבת צוות בחוות הנוער. בימים שני, שלישי ורביעי בבקרים הייתי בבי"ס דנמרק (בערך מ-9 עד 2), חוזרת לחוות הנוער, ארוחת צהריים ואחה"צ נמצאת עם החניכים בחדריהם או במרכז למידה שבו מכינים שיעורי בית, מוודאה שכולם הולכים לפעילויות ולחוגי הספורט וה
מאפיינים מיוחדים לתפקיד חינוך לא פורמאלי
באיזו מידה קיים בתפקיד מאמץ פיזי: 0 [1 קל מאוד, 5 קשה מאוד]
השירות בעיקר בסביבת 0
אורייתות או שיעורים התקיימו מידי פעם
אי-אפשר ללמוד לקראת המבחן הפסיכומטרי.
שעות העבודה מ-אנא בחרי עד-אנא בחרי מהבוקר עד 10,11 בערב
תקופת ההכשרה לתפקיד
חוויה חיובית או מאתגרתחוייה חיובית: בבי"ס דנמרק העברנו שיעור לכיתות השונות לקראת עשרה בטבת. הרגשתי שאני בעצמי לא ממש יודעת על מה אני הולכת לדבר, אבל באופן מפתיע התלמידים הביעו המון התעניינות, לא ידעו בכלל מה זה היום הזה והיה דיבור פתוח וקרוב בינינו חוויה מאתגרת: מדי פעם היינו מתארגנות כל בנות השירות יחד להעביר פעילות לכל חניכי חוות הנוער, במיוחד לקראת חגים. דבר זה נעשה במסגרת אח"י. זה לא היה פשוט מכיוון שיש המון חניכים ומכיוון שהם לא כל כך מולהבים לפעילויות מסוג זה...
היה טוב אם הייתי יודע/ת מראש על מקום השירות ש...התפקיד לא לגמרי מוגדר וזה יכול לפעמים לתסכל אם את אדם שצריכה לדעת מה קורה ומה מקומך, כמוני.
איך מגיעים לתפקיד?
פעילויות נוספות בזמן השירותלמדתי קורס אחד של האוניברסיטה הפתוחה, להעשרה עצמית. השיעורים היו בימי שישי בבוקר ככה שזה לא התנגש לי עם השירות.
טיפ לדרך...תיזמי פעילויות ודברים קבועים שאת עושה עם החניכים, מעבר להתנהלות השוטפת והיומיומית. ככה יהיה ברור יותר גם לך וגם לחניכים מה תפקידך ומקומך ואיפה הכוחות שלך.
הערותיכול מאוד להיות שמאז שהייתי שם, המצב השתנה מאוד כי קיבלו פידבקים של בנות. האם תרמת ומיצית את יכולותיך? לא לגמרי. יצרתי קשרים טובים וחמים עם החניכים אבל לא תמיד הרגשתי שאני ממלאת עבורם משבצת מאוד נצרכת וחשובה. העובדה שזו היתה שנה ראשונה שלי גם היא השפיעה כי לא ידעתי עדיין ממש מה קורה, אולי הייתי צרכיה קצת יותר הכוונה. בדנמרק - הרגשתי שלא ברורות הדרישות, הן מבחינת בית הספר והן מבחינת אח"י, ולא היה לי את האומץ והנסיון ליזום דברים בעצמי בתוך המערכת הגדולה הזו של בית הספר.